Шкільний сайт ЗОШ І-ІІІст. с. Геніївка - Робота з обдарованими дітьми
Субота, 18.11.2017, 11:02
Вітаю Вас Гість | RSS

Шкільний сайт Геніївської ЗОШ І-ІІІ ст. Зміївського району

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 36
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Робота з обдарованими дітьми

Колись наш земляк, філософ Г.С.Сковорода сказав: «Не вчи камінь котитися, просто прийми перешкоду - і він сам покотиться...»
Мудрі слова, і ска­зані саме для нас, учителів. У них – основа великого мистецтва формування й розвитку особистості, особи­стості з природними задатками, яка не терпить на­сильства, прагне зрозуміти себе, випробувати в різних видах діяльності, розвинути власні обдаровання, самовдосконалитися.
Саме тому вчителі школи ставлять перед собою завдання створити умови, за яких природні здібності дитини знайдуть шлях до зовнішнього вияву. Це чи не одна з головних вершин педагогічної майстерності, ад­же школа покликана пробудити внутрішню енергію підлітка, спрямувати її на розвиток пізнавальної ак­тивності, що, у свою чергу, слугуватиме процесові здо­буття знань і формування вмінь. А для цього педагог має навчитися досягати ще трьох вершин: не дивитися на дитину, а бачити її; не слухати, а чути її; не знати все про неї, а розуміти її. Має навчитися висловлювати зауваження про рівень знань, особливості поведінки учня, а не про його осо­бисті якості, більше говорити про свої спостереження, ніж про висновки. Тоді дитина з об'єкта виховання й навчання стає рівноправним учасником цього проце­су, прагне до вдосконалення, розвиваючи інтелекту­альні та творчі здібності.
 
Ось уже півстоліття наші вчителі – наставники думки, волі й духу – працюють над тим, щоб викресати різнокольрові спалахи думки в очах тих, хто сьогодні сидить за маленькими шкільними партами, а завтра становитиме еліту українського суспільства.
 
Півстоліття для вічності – мить,
Для людини – життя половина.
Час, мов птах, що у затишний вирій летить,
Нам даруючи щедро хвилини.
 
І у кожного з нас свій годинник життя,
Свої мрії і власна дорога,
Повна радощів, болю, тривог, забуття,
Часто – вгору і зрідка – полога.
 
По дорозі отій пощастило пройти.
І мав рацію мудрий філософ:
Щоб гармонію, щастя і радість знайти,
Праці сродної буде вже досить.
 
Так і є. За покликанням серця йдемо:
Свіжі паростки пестимо щиро,
Щоб таланту зерно не згубити дарма,
Щоб з буденності виплекать диво.
 
Значну  роботу проводять педагогічні працівники з метою залучення обдарованих учнів до участі у різноманітних конкурсах, турнірах, олімпіадах, виставках районного, міського, обласного та Всеукраїнського рівнів.  
З метою заохочення обдарованої молоді у навчальному закладі щорічно проводиться загальношкільне свято «Шкільний інтелектуальний олімп», яке проходить у вигляді концерту – вітання переможців олімпіад та конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт у МАН.
Учителі, які підготували переможців та призерів олімпіад, конкурсів, турнірів, нагороджуються грамотами,  учні, крім грамоти, отримують символ мудрості – сову.
Підсумки роботи з обдарованими дітьми підводяться на  розширеному засіданні науково – методичної ради «На запрошення», на якому заслуховуються творчі звіти вчителів, що досягли значних результатів у роботі з обдарованими та здібними учнями.
 

Система роботи з обдарованими дітьми

АНКЕТА

для орієнтовного дослідження творчої обдарованості особистості учня

Інструкція: нижче приведені якості, котрі притаманні учням.

Позначте знаком " + " ті якості, котрі Ви відмічаєте в учнях.

Знаком " -" позначте ті якості, котрі Вам не подобаються.

1. Дисциплінований.

2. Не рівна успішність.

3. Той, хто вибуває з загального темпу.

4. Організований.

5. Ерудований.

6. Дивний у поведінці, незрозумілий.

7. Той, хто вміє підтримувати загальну справу ( колективіст).

8. Той, хто вискакує на уроках з безглуздими зауваженнями.

9. Стабільно вчиться ( завжди добре вчиться ).

10. Зайнятий своїми справами (індивідуаліст ).

11. Той, хто все схоплює швидко.

12. Той, хто не вміє спілкуватись - конфліктний.

13. Той, хто легко спілкується, приємний у спілкуванні.

14. Іноді "тугодум", іноді не може зрозуміти очевидного.

15. Той, хто все розуміє, зрозуміло висловлює свої думки.

16. Той, хто не завжди підпорядковується більшості або офіційному керівництву.

Треба скласти окремо " + " , котрі належать парним та непарним питанням.

Якщо сума парних " + " більше суми непарних - то більша ймовірність, що перед Вами творча, обдарована дитина.

Перевірте здібності вашої дитини. Можливо, вона геній?

-> Чи випадало вашій дитині знаходити незвичне примінення якому-небудь предмету?

-> Чи змінює вона свої уподобання?

-> Чи любить малювати абстрактні картини?

-> Чи любить малювати уявні предмети?

-> Чи любить фантастичні історії?

-> Складає вона оповідання чи вірші?

-> Любить вирізати витіюваті, химерні фігурки?

-> Траплялося так, що ваша дитина зробила те, чого не знає, або те, чого не існує?

-> Буває у неї бажання щось переробити на свій смак?

-> Чи боїться темноти?

-> Чи вигадала дитина яке-небудь слово?

-> Чи вважала вона це слово зрозумілим і без пояснень?

-> Чи пробувала переставляти меблі в кімнаті за своїм уподобанням?

-> Чи вдалим був цей задум?

-> Чи використовувала якусь річ не за призначенням?

-> Коли ваша дитина була зовсім маленька, чи могла вона угадувати призначення різних предметів?

-> Чи вибирає одяг за своїм смаком, не зважаючи на ваш?

-> Чи є у неї свій внутрішній світ, недоступний оточуючим?

-> Чи шукає пояснення тому, чого ще не розуміє?

-> Чи часто просить пояснити явища оточуючого світу?

-> Чи любить читати книжки без ілюстрацій?

-> Чи придумує свої власні ігри або розваги?

-> Чи пам'ятає і чи розповідає свої сни або пережиті враження?

РЕЗУЛЬТАТИ:

Кожна відповідь "так" на запитання тесту оцінюється в 1 бал.

Від 20 до 23 балів: дитина дуже кмітлива, має власну точку зору на все, що її оточує. Слід допомагати дитині розвивати ці якості.

Від 15 до 19: дитина не завжди може проявити свої якості і здібності. Вона винахідлива і кмітлива, але лише тоді, коли чимось зацікавлена.

Від 9 до 14: дитина кмітлива в тих сферах діяльності, де необов'язковий власний погляд на речі. Проте для творчих занять багато не вистачає.

Від 4 до 8: ваша дитина проявляє творчість у мисленні лише при досягненні дуже важливої для неї мети, вона більше схильна до практичної діяльності.

Менше 4 балів: дитині не вистачає винахідливості, але вона може досягти успіхів як гарний виконавець, навіть у складних професіях.

Методичні рекомендації по роботі з батьками обдарованих дітей

Параметри, які характеризують обдарованість у дітей

1.Випереджувальний розвиток пізнавальної сфери, що проявляється у високій пізнавальній активності і виражається кмітливістю та здатністю переробляти великий об'єм інформації і робити інтуїтивні висновки (інсайти), чудова пам'ять, що базується на ранньому мовному розвитку та добре розвиненому абстрактно-теоретичному мисленні; здатність до класифікації та категоризації інформації і досвіду.

2. Специфічний розвиток рис особистості, а саме: надрозвинуте почуття справедливості, раннє формування системи цінностей (гостре відчуття несправедливості; високі моральні вимоги до себе і інших); яскрава уява, висока креативність і, як результат, здатність зберігати завжди елементи гри в житті і роботі; почуття гумору; високий рівень домагань: такі діти весь час намагаються вирішити проблеми, які їм поки що непосильні.

3.Особливості фізичного розвитку дітей. Існує дві крайні точки зору на дане питання: з одного боку обдаровану дитину сприймають як "очкарика", "книжкового черв'яка", з іншого боку говорять, що така дитина і в фізичному відношенні здоровіша і красивіша. В усякому випадку, талановиті діти, як і талановиті дорослі, мають високу енергоємність, що проявляється в надзвичайній активності.

4. Якщо виховна робота з обдарованою дитиною проведена неправильно, виникає великий ризик виникнення проблем розвитку:

• можливе формування невротичного прагнення завжди бути першим;

• великі амбіції батьків можуть стати причиною високого рівня агресивності і ворожості дітей;

• кінець кінцем, талант дитини може бути просто "заритий в землю".

РОЗВИТОК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДИТИНИ

ПОРАДИ ВЧИТЕЛЮ, ВИХОВАТЕЛЮ

1. Володійте знаннями вікових та індивідуальних особливостей дитини.

2. Виявляйте терпіння до дитини. Нетерплячість - перший показник вашої невпевненості в собі.

3. Будьте послідовними у вимогах до дитини.

4. Твердість лінії у вихованні та навчанні, яка досягається не покаранням, а:

а) стабільністю обов'язкових для виконання правил

б) спокійним тоном спілкування

в) неквапливістю.

5. Вилучіть із словника фрази : "Роби так тому, що я сказав".

6. Показуйте приклад інтелектуальної творчої праці. Вчитель - зразок для дитини. Діти мають знати, що ви знаходитесь у постійному творчому пошуку.

7. Пам'ятайте - головне не те, чому вчить вчитель, а те, як він це робить. Перетворюйте класи та кабінети на навчально-творчі центри.

8. Учень - це дитина. А дитина постійно потребує любові, захисту, співчуття.

9. Заохочення та похвала дитини - головний стимул ії розвитку.

10. Керуйте дитиною, але й вчіть її відстоювати свою думку та точку зору.

11. Думка дитини - це результат роздумів, тому важливіше нове запитання , ніж відповідь на попереднє. Дискутуйте з дітьми. Створюйте творчі лабораторії.

12. Створюйте простір для самостійності дитини, це сприяє осмисленню та закріпленню нових ідей, вражень, почуттів.

13. Постійно показуйте дитині, що ви цінуєте її досягнення.

14. Поважайте думку дитини навіть в тому випадку, коли ви з нею не згодні.

15. Навчіть дитину працювати з інформацією ( відвідування бібліотек, робота з книгою, енциклопедією тощо).

16. Давайте творчі завдання, які розвивають її уяву, логіку мислення, увагу, активізують життєвий досвід дитини - кросворди, ребуси, анаграми, цікаві завдання, загадки, пантоміми.

НЕ ПЕРЕВАНТАЖУЙТЕ ДИТИНУ! УСПІХУ ВАМ У РОБОТІ!

Форма входу
Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz